تبلیغات
معبر صفر و یکی ها - نبرد آخرالزمان
صفحه معبر در فیسنما صفحه معبر در افسران صفحه معبر در پاتوق منتظران صفحه معبر در سنگریها صفحه معبر در کلــوب
آخرین مطالب


معبر صفر و یکی ها، به نقل از ماهنامه موعود - طی سال‌های اخیر، انتشار برخی مقالات و اخبار پیرامون واقعة «آرماگدون» ذهن بسیاری از علاقمندان به پیشگویی‌های مربوط به آخرالزمان را متوجه این واقعه كرده است ...
:: جهت مشاهده بقیه مقاله به ادامه مطلب مراجعه کنید ::







معبر صفر و یکی ها، به نقل از ماهنامه موعود - برخی را واداشته كه به دنبال كشف ردپای این پیشگویی مورد ادعای مسیحیان صهیونیست در میان اخبار، متون و روایات اسلامی‌ برآیند و تلاش كنند كه به نحوی این واقعه را با واقعة «قرقیسیا» كه در متون اسلامی و روایات منقول از سوی حضرات معصومین(ع) بدان اشاره شده است، منطبق سازند.

 http://baghiatollah.persiangig.com/image/Zionism.jpg

مقالة حاضر به بررسی این دو واقعه و سنجش وجوه اشتراك و افتراق آن‌ها می‌پردازد.

قرقیسیا

1. موقعیت جغرافیایی قرقیسیا

قرقیسیا، شهركی است كه در شمال كشور سوریه، در استان «الجزیره» و در شش كیلومتری شهر «رقه» در محل التقای دو رود فرات و خابور قرار دارد.1 این شهر پیش از اسلام «كیركسیون» نام داشت و در سال 19 ق. به دست مسلمانان فتح و قرقیسیا نامیده شد.
خرابه‏هایی از قرقیسیا نزدیك «دیرالزور» از شهرهای سوریه كنونی و نزدیك به مرزهای عراق باقی‌مانده كه فاصلة آن تا تركیه نیز نسبتاً نزدیك است.2 قرقیسیا حدود 100 كیلومتر با عراق و 200 كیلومتر با تركیه فاصله دارد.3

2. پیشگویی روایات دربارة قرقیسیا

روایات متعددی دربارة این منطقه و حادثة بزرگی كه در آن رخ خواهد داد، نقل شده است كه تنها به نقل یك مورد از آن‌ها به ذیل این عنوان اكتفا می‌كنیم؛
حضرت امام محمدباقر(ع) از «مسیر»، فاصله تا قرقیسا [قرقیسیا] را می‏پرسند و او پاسخ می‏دهد كه همین نزدیكی‏ها در ساحل فرات قرار دارد. آن حضرت(ع) صحبت خود را چنین ادامه می‏دهند:
اما در این ناحیه واقعه‏ای رخ خواهد داد كه مانند آن از زمانی كه خداوند تبارك و تعالی، آسمان‌ها و زمین را آفرید، اتفاقی نیفتاده و تا زمانی كه آسمان‏ها و زمین برپا هستند مانند آن اتفاق نخواهد افتاد. سفره‏ای است كه درندگان زمین و پرندگان آسمان از آن سیر می‏شوند.4

3. نبرد بزرگ قرقیسیا

اصلی‏ترین حادثه‏ای كه در قرقیسیا رخ می‏دهد، جنگ و آشوبی است كه «سفیانی» شاخص‏ترین طرف درگیر آن است:
سفیانی... در طول مسیر عراق سپاهیان او وارد قرقیسیا می‏شوند و جنگی سخت به راه می‏اندازند كه صد هزار نفر در آن كشته می‏شوند.5

4. انگیزه رویارویی و درگیری

مطلبی كه به طور اتفاق در روایات ذكر شده، این است كه علت وقوع جنگ قرقیسیا، گنجی است كه فرات آن را نمایان می‏كند و این گنج ممكن است همان‏طور كه در روایات تصریح شده از جنس طلا و نقره باشد و نیز احتمال دارد كه از جنس دیگری [مانند نفت یا غیر آن] باشد.6

5. زمان جنگ

سفیانی در ماه رجب سر به شورش برمی‏دارد و نبرد قرقیسیا در زمره فعالیت‌های وی بر شمرده شده است، اما از آنجا كه سفیانی ابتدا بر شام مسلط می‏شود و آخرین متحدانش در این منطقه ـ یعنی قوم بنی كلب - در ماه رمضان با او بیعت می‏كنند،7 و نیز روایاتی كه حاكی از آغاز جنبش‌ها، نمایان شدن جمعیت‏ها و ابتدای جنگ‌ها در ماه شوال هستند، به احتمال بسیار قوی، معركه قرقیسیا در ماه شوال پیش از ظهور بر پا خواهد ‏گردید.8

6. طرفین درگیر در قرقیسیا

با توجه به انگیزة جنگ در قرقیسیا كه صرفاً تصاحب ثروتی هنگفت می‌باشد، فرض این كه در این میدان بیش از دو طرف درگیر خواهیم داشت، مطلب دور از ذهنی نیست، كما این كه در روایات نیز چنین مطلبی را می‏توان مشاهده كرد؛ به طور خلاصه می‏توان گفت كه حاضران در این میدان نبرد عبارتند از:
ـ ترك‌ها [كه احتمالاً منظور روس‌ها باشد]: كه در جزیره (بین‏النهرین) نیرو پیاده كرده‏اند.
ـ رومیان: یهودیان و دولت‌های غربی كه وارد فلسطین شده‏اند.9
ـ سفیانی كه در آن هنگام بر شام كاملاً مسلط شده است.10
ـ دو نفر به نام «عبدالله» كه در روایات ما توضیح خاصی درباره آن‌ها اشاره نشده و احتمالاً هم پیمان غربی‌ها باشند.
ـ «قیس» كه مركز فرماندهی‏اش در مصر است.
ـ یكی از بازماندگان عباسیان.11
نكتة قابل توجه و حائز اهمیت این است كه روایات تأكید دارند كه در این جنگ و به خصوص در میان كشته‏های آن شیعیان دیده نمی‏شوند؛
آیا نمی‏بینید كه دشمنان شما در معاصی خداوند كشته می‏شوند، بدون آن‌كه شما حضور داشته باشید در حالی كه شما با آرامش و امنیت در گوشه خانه‏هایتان نشسته‏اید، برخی از آن‌ها، برخی دیگر را بر روی زمین می‏كشند. سفیانی عذاب مناسبی برای دشمنان شما و نشانه‏ای برای خودتان است.
وقتی آن فاسق سر به شورش برداشت، شما (شیعیان) اگر یك یا دو ماه پس از شورش او از خود حركتی نشان ندهید، به مشكلی بر نخواهید خورد تا این كه بسیاری از خلق، منهای شما كشته شوند.12

7. پیروز میدان قرقیسیا

با در نظر گرفتن این كه سفیانی پس از این جنگ آنقدر قوی و توانمند است كه در ابتدا به طور همزمان به ایران و عراق به خصوص شهرهای شیعه نشین حمله می‏كند و اندكی بعد در چهار منطقه شام، عراق، ایران و حجاز سپاهیانش حضور جدی و فعال دارند، می‏توان وی را پیروز میدان قرقیسیا بدانیم.13

8. تعداد كشته‏ها و سرانجام آن‌ها

روایات تعداد مختلفی را برای كشتگان این نبرد ذكر می‏كنند:
ـ صد هزار نفر: [سفیانی] سپاهیانش را به قرقیسیا می‏رساند و در آنجا هم به جنگ كردن می‏پردازد. در این جنگ صد هزار نفر از جباران و ستمكاران كشته می‏شوند. پس از آن سفیانی سپاهی را به كوفه گسیل می‏دارد.14
ـ چهار صد هزار نفر: شهری در طرف شرق ساخته می‏شود كه در آن حوادثی روی می‏دهد كه هرگز مردم آن زمان نظیرش را ندیده باشند. ... و یك حادثه دیگر در شام روی می‏دهد كه مجموعاً چهار صد هزار كشته بر جای می‏گذارد... .15
ـ از هر نه نفر، هفت نفر: قطعاً نهر فرات از كوهی از طلا پرده برمی‏دارد كه مردم برای رسیدن به آن به جان یكدیگر می‏افتند و از هر نه تن، هفت تن كشته می‏شود.16
ـ نود درصد یا (نه‌ دهم) مردم: فرات از كوهی از طلا پرده برمی‏دارد... و از هر صد نفر، نود نفر در این نبرد كشته می‏شود17 و قیامت برپا نمی‏شود مگر این كه ... نه دهم آن‌ها كشته می‏شود.18
ـ نود و نه درصد مردم: قیامت برپا نمی‏شود تا این كه ... از هر صد نفر، نود و نه نفر كشته می‏شود. هر یك از آن مردمان می‏گوید، شاید من همان باشم كه نجات می‏یابد.19
ولی آنچه مسلم است این كشته‏ها به هر تعداد كه باشند، دفن نشده و خوراك حیوانات می‏گردند:
همانا خداوند در قرقیسیا سفرة پر از طعامی دارد كه سروش آسمانی از آن خبر می‏دهد و ندا می‏كند كه ای پرندگان آسمان و ای درندگان زمین برای سیر شدن از گوشت تن سمتگران بشتابید.20
حجت‌الاسلام علی كورانی در كتاب خویش با عنوان عصر ظهور، چنین می‏نویسد:
چنان‌كه روایت اشاره می‏كند، عرصه نبرد، بیابان خشك و بی‏آب و گیاه است و آن‌ها اجساد كشتگان خود را دفن نمی‏كنند و یا قادر به دفن آن‌ها نیستند.21

9. نحوة جنگیدن در قرقیسیا

همان‌گونه كه در روایات متعدد و مختلفی كه درباره قرقیسیا ذكر شد، دیدیم، هیچ اشاره‏ای وجود ندارد كه این جنگ صورت خاصی داشته و یا در آن از ابزار خاصی برای كشتن افراد استفاده بشود.

10. زمینه‏سازی برای قرقیسیا

همان طور كه دیدیم آنچه در روایات اسلامی آمده این است كه در ابتدای شورش سفیانی، شیعیان باید هیچ حركتی از خود نشان ندهند و از تمام حوادث آن صحنه و فعالیت‌های او خود را بر كنار بدارند.

11. میزان احتمال وقوع نبرد قرقیسیا

بنابر روایات متعدد پنج حادثة حتمی پیش از ظهور حضرت مهدی(ع) اتفاق می‏افتند:
شورش سفیانی، قیام یمانی، ندای آسمانی در بیست و سوم ماه رمضان، شهادت نفس زكیه و فرو رفتن سپاه سفیانی در (سرزمین) بیداء در بیابانی میان مكه و مدینه.22
بقیه حوادث نیز در عین آن كه احتمال وقوعشان بسیار زیاد است، از احتمال بروز «بداء» در مورد آن‌ها نیز نمی‏توان چشم‏پوشی كرد23یعنی احتمال واقع نشدن آن‌ها ‏باید به طور جدی مورد نظر قرار گیرد؛ جریان قرقیسیا نیز از این قاعده مستثنی نیست.
نكته‏ای كه ذكر آن در این جا خالی از لطف نمی‌باشد، این است كه بیان فرو رفتن سپاه سفیانی (خسف) در سرزمین بیداء در میان علائم حتمی ظهور و در حالی كه خود سفیانی هم یكی از افرادی كه نابود می‌شوند شمرده شده، بیانگر عدم قطعیت دیگر اخباری است كه پس از وقوع آن حادثه به نحوی با سفیانی مرتبط می‏شود. البته فراموش نكنیم كه با استناد به حتمی بودن شورش سفیانی و جایگاه ویژه نبرد قرقیسیا در مین روایات، می‏توان ادعا كرد كه احتمال وقوع این وقایع از بقیه حوادث مطرح شده در روایات بیشتر است.

12.آثار پیشینی قرقیسیا

همان‌طور كه دیدیم قبول كردن یا قبول نكردن و عدم اعتقاد به وقوع جنگ قرقیسیا اثرخاصی را ایجاد نمی‌نماید.

آرماگدون

اكنون ویژگی‌هایی را كه دربارة جنگ آرماگدون گفته می‌شود مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1. موقعیت جغرافیایی آرماگدون

خانم گریس‏ هالسل در كتاب تدارك جنگ بزرگ می‏نویسد:
برای این كه به تپه «مجدّو» برویم، از «تل‏آویو» حدود 55 مایل به طرف شمال سفر می‏كنیم، و به محلی می‏رسیم كه در 20 مایلی جنوب - جنوب شرقی «حیفا» قرار دارد و فاصلة آن از دریای مدیترانه حدود 15 مایل است.24
كه البته وی مطالب دیگری را هم درباره این شهر به نقل از همراه خود نقل می‌كند ولی وقتی دربارة تطبیق آن مكان با محل موعود جنگ آرماگدون می‏پرسد، جواب می‏شنود:
شما همین اسم ـ یعنی مجدّو ـ را بگیرید. كلمة «هار» (كه در زبان عبری به معنی كوه می‌باشد) را به آن اضافه كنید؛ این دو كلمه به شما «هارمجدّو» را می‏دهد كه ما آنرا «هارمجدون» [= آرماگدون] ترجمه می‏كنیم.
هالسل خود می‏گوید:
در حالی كه او صحبت می‏كند، من می‏كوشم استدلال او را با جستجوی كوه دنبال كنم، امّا كوهی پیدا نمی‏كنم. امّا با همه این‌ها آیا هارمجدّو (كوه مجدّو) بر یك محل دلالت می‏كند یا یك رویداد.25
به عبارت دیگر اگر واقع‏گرایانه بخواهیم نگاه كنیم:
1. ابداً معلوم نیست كه منظور از آرماگدون مورد بحث یك محل است یا اتفاق!
2. به فرض كه آنرا بدون دلیل به نام محل تفسیر كنیم، باز هم قابل تطبیق بر محل مورد ادعا نیست و اعتقاد مبلغان انجیلی مسیحی را اثبات نمی‌نماید زیرا اساساً در آن منطقه چنین كوهی وجود ندارد بلكه دشت مجدو (مگدو) وجود دارد، نه كوه مجدو.26
3. از همه مهم‌تر این كه حتی اگر با تسامح بگوییم هارمجدون این جا است مسئلة تحریف كتاب مقدس پیش خواهد آمد و آن موضوعی نیست كه بتوان به راحتی از آن چشم‏پوشی كرد و با در نظر گرفتن آن بنای تمام تسامح‌هایی را هم كه به كار برده بودیم فرو می‏ریزد و دیگر چیزی باقی نمی‏ماند كه بخواهیم درباره‏اش اغماض به خرج دهیم.
پس:
اصلاً مشخص نیست كه آنچه آرماگدون (هارمجدون) خوانده می‌شود، چیست یا در كجا قرار دارد.

2. پیشگویی‌ها دربارة آرمگدون

جریان «مسیحیان صهیونیست» كه همان مبدعان و مبلغان وقوع آرماگدون می‌باشند، تمام رفتارهای خود را منسوب به مشیت (تقدیر) الهی كرده و در مسیر تحقق خواسته‌هایشان اقدامات خشونت باری را تدارك نموده‌اند و آنان پیشگویی‌های كتاب مقدس را بهانة این اعمال خود قرار داده‌اند تا آنجا كه با استفاده از قدرت رسانه‌ای فوق‌العاده‌ای مدام كه تبلیغ می‌كنند خداوند مقرر كرده است، بشر هفت دوران از مشیت الهی را از سر بگذارند كه یكی از آن‌ها «جنگ هسته‏ای آرماگدون» است.
اما جالب آن است بدانیم كه واژة هارمجدون تنها یكبار در انجیل آمده است؛
و ایشان را [نیروهای اهریمنی] به موضعی كه آن را « هارمجدون» می‌خوانند، فراهم آورند.27
آشكار است كه این عبارت اساساً مدعای آنان را اثبات نمی‌كند، بلكه ریشه‌های آنرا باید در اهداف خارج از كتاب مقدس آنان دنبال نمود.
و لذا اگر بگوییم كه آرماگدون حتی در میان پیشگویی‌های تورات و انجیل تحریف نشده نیز وجود ندارد، سخنی گزاف نگفته‏ایم. 28

3. نبرد بزرگ آرماگدون

مسیحیان صهیونیست می‌گویند كه پیش از ظهور (مجدد) مسیح و برپایی قیامت و پس از یك دورة فلاكت 7 ساله كه منجر به نبرد با دجال می‏شود، جنگ آرماگدون اتفاق می‏افتد.29 آنان برای این درگیری ویژگی‌های منحصر به فردی بیان می‌كنند كه پس از این خواهیم دید كه حتی معتقدند وقوع این جنگ بزرگ جهانی بسیار نزدیك است و نسل فعلی بشریت قطعاً شاهد وقوع آن خواهد بود.30
اعتقاد به این امر موهوم چنان در میان سیاست‌گزاران آمریكایی نفوذ كرده است كه بسیاری از سیاست‌های رییس جمهورهای گذشته و كنونی آمریكا در راستای عملی شدن این جنگ مقدس بوده تا آنجا كه آنان حتی در سیاست اقتصاد نیز تلاش می‏كردند میزان كمك‌های دولت آیالات متحده به اسراییل، افزایش یابد.31

4. انگیزه درگیری و رویارویی

مسیحیان اصولگرا جنگ آرماگدون را با پسوند مقدس توصیف می‏كنند32 و نوع بیان دسته‏بندی طرفین درگیر در میدان جنگ با استفاده از الفاظ مذهبی و با عنوان «مؤمن»، «كافر» و «مشرك» است كه به خوبی نشان دهندة دینی جلوه دادن این جنگ است. خلاصه این كه همه آن‌ها كه ادعا می‏شود در آرماگدون مقابل همدیگر می‏ایستند برای دفاع از دین و آیین و مرام خودشان خواهد بود.

5. زمان وقوع نبرد آرماگدون

همان‏طور كه پیش از این متذكر شدیم مسیحیان صهیونیست عنوان می‌كنند این اتفاق در آینده‏ای بسیار نزدیك و طی چند سال آینده به وقوع خواهد پیوست و اندكی پس از آن مسیح(ع) ظهور خواهد كرد و بر دجال فائق خواهد ‏آمد.
جالب است بدانیم كه پیروان این جریان وقوع دو نشانه را پیش از رخ دادن آرماگدون ذكر می‌كنند و برای این دو نشانه هم ترتیب و توالی زمانی قائلند:
1. تجدید بنای هیكل (معبد) سلیمان: معبد سلیمان كه نماد حكومت جهانی دولت یهود است پیش از برقراری حكومت جهانی مطلوب آن‌ها می‏باید برپا شود، و به منظور وقوع این امر بر وجوب و لزوم قطعی حیات و كمك به اسراییل و مهاجرت تمام یهودیان دنیا به فلسطین اشغالی تأكید شدیدی می‌كنند. راه وصول به این مقصود نیز تخریب مسجدالاقصی است و می‌گویند باید معبد به‌جای مسجد ساخته شود؛33 حتی اگر به قیمت آغاز جنگ جهانی سوم باشد.34
2. تولد گوسالة سرخ موی: یهودیان ادعا می‏كنند كه در هنگام بنای معبد و پیش از شروع عملیات ساخت لازم است مراسم «تطهیر» انجام شود و برای انجام آن می‏بایست گوساله‏ای سرخ موی كه ویژگی‏های خاصی دارد، با آداب مخصوص به خود قربانی گردد.35
در چند دهة اخیر یهودیانی با استفاده از دانش ژنتیك اقدام به اصلاح نژادی گاو برای تولید این گوساله كرده‏اند و چندی پیش ادعای موفقیت در این راستا را نمودند كه این ادعا مورد تأیید مؤسسه معبد واقع در اورشلیم قرار گرفت و اكنون این حیوان سه ساله است.36
یهودیان برای نیل به تخریب مسجدالاقصی با قاطعیت تصمیم دارند كه حداقل در ابتدای هر ماه به طور جدی برای تحقق این تصمیم شوم اقدام كنند كه تنها در سال جاری شاهد چند مورد تقابل بسیار جدی میان یهودیان با مسلمانان در اطراف قدس بوده‏ایم.37

6. طرفین درگیر در آرماگدون

ادعا می‏شود در میدان آرماگدون دو سپاه رودرروی همدیگر قرار می‏گیرند:
1. مؤمنان: یهودیان و هم پیمایان آن‌ها (مسیحیان صهیونیست)
2. كفار و مشركان: كمونیست‌ها (شوروی (روسیه)، چین، كوبا و كره شمالی) و مسلمانان،38 كه عمدتاً شیعیان مد نظر قرار گرفته‏اند. در این میان جایگاه ویژة ایران، سوریه، لبنان و عراق39 را نمی‏توان نادیده گرفت.40
نكته قابل توجه این جاست كه تا قبل از فروپاشی شوروی، عنوان «امپراتوری شیطان» به آنجا اطلاق می‏شد و منظور از آن در تبلیغات مسیحیان صهیونیست، رهبری سپاه «شر» در جنگ آرماگدون بود41 و پس از آن، به خصوص بعد از حمله آمریكا به عراق، بارها از سوی آن‌ها ایران «محور شرارت» خوانده شده و هدف بعدی حمله آنان اعلام ‏شده است.42

7. پیروز میدان آرماگدون

بنابر آنچه مدعیان آرماگدون ادعا می‏كنند مسیح مورد نظر آنان پس از كشتار بسیاری از حاضران در میدان نبرد، پیروزمندانه از این معركه بیرون خواهد آمد و مسیحیان صهیونیست هزار سال در خوشبختی بر جهان حكومت خواهند كرد.43

8. تعداد كشته‏ها و سرانجام آن‌ها

مدعیان می‏گویند در این جنگ بزرگ میلیون‌ها نفر كشته خواهند شد44 كه 3/2 از یهودیان (غیر صهیونیست) بخشی از آن‌ها خواهند بود و طی مدت هفت ماه این كشته‏ها دفن می‏شوند.45 كه البته گاه تا سه میلیارد نفر هم ذكر شده است.46

9. شیوة جنگیدن در آرماگدون

تمام متون مسیحیان صهیونیست جدید با توجه به برخی از عبارات كتاب مقدس به آرماگدون كه در جاهای مختلفی ذكر شده و شاید هیچ‌كدام ارتباطی نیز با یكدیگر نداشته باشند ـ بیان می‏كنند كه این جنگ بزرگ، هسته‏ای خواهد بود و به عنوان مثال از چرخبالی كه از عقب آن گازی كشنده منتشر می‌شود و نظایر آن سلاح‌های كشتار جمعی سخن گفته‌اند.47

10. زمینه‏سازی برای آرماگدون

از جمله اساسی‏ترین مسائلی كه میان همة مسیحیان صهیونیست مشترك است و جملگی بر آن اتفاق دارند، این است كه ما هم‌اكنون در آخرالزمان زندگی می‏كنیم و زمینه‏سازی برای وقوع آرماگدون به عنوان مقدّمه ظهور مسیح، وظیفه ماست.48
در هم تنیدگی عقاید مسیحیان صهیونیست و سیاستمداران آمریكایی به حدی است در حال حاضر «كلید فهم سیاست آمریكا»49 چیزی جز شناخت كامل و دقیق این جریان نیست. در راستای تبلیغ این جریان امروزه بیش از 1550 شبكه رادیویی و تلویزیونی، 80,000 كشیش سخنران و مبلغ، 200 مؤسسه و كالج علمی، 100,000 و دانشجوی پروتستان به طور شبانه‏روزی مشغول فعالیت هستند50 و تنها در آمریكا مخاطبانشان در حدود جمعیت كل ایران است51 و در سطح كلان حتی رؤسای جمهور گذشته و حال این كشور آرزو دارند آغازگر این جنگ بزرگ جهانی باشند.52

11.عوارض اعتقاد به آرماگدون

مشكلاتی كه برای سوریه، عراق و ایران در خارج از آمریكا پیش آمده و حتی مشكلاتی كه گاه برای كل ساكنان زمین رخ می‏نماید، از همین روست.
جیمز وات، وزیر كشور اسبق آمریكا در جمع كمیته مجلس نمایندگان اعلام كرد:
به علت ظهور دوباره و قریب الوقوع مسیح نمی‏توانیم خیلی دربند نابودی منابع طبیعی خودمان [و صد البته دیگر كشورهای جهان] باشیم. 53

12. میزان احتمال وقوع آرماگدون

برخی از اشكالاتی كه می‏توان به رؤیای غیر قابل تعبیرآرماگدون وارد كرد، از این قرارند:
1. انتساب به كتاب مقدس كه آكنده از تحریفات است و حتی نسخه‏هایی كه در صد ساله اخیر منتشر شده‏اند، بنا به صلاحدید آن‌ها برای تحریف تاریخی قومی غیر یهودی به طور جدی ویراستاری شده و مطالبی خاص را به عمد حذف كرده‏اند.54
2. انتساب رفتارهایی ناشایست و دور از مروت و جوانمردی به پیامبر اولوالعزم الهی حضرت مسیح علی نبینا و آله و (ع). به عبارت دیگر حضرت عیسی(ع) هیچ‌گاه با آنچه می‏گویند سنخیتی نداشته و نخواهد داشت.
3. ویژگی‌های غیرقابل باور تصویف شده برای آن.55
4. هسته‏ای بودن جنگ.56
كه البته این‌ها غیراز آن اشكالاتی است كه ذیل هر عنوان به مناسبت از آن سخن گفتیم و در عین حال باز هم می‏توان موارد دیگری را برشمرد كه همگی حاكی از این هستند كه ادعای وقوع این جنگ حز توهمی بیش نیست و احتمال وقوع چنین حادثه و پدیده‏ای در حد صفر است و صیفی بعید می‏نماید كه روزی شاهد چنین حماقتی از سردمداران خون آشام آمریكا و رژیم صهیونیستی باشیم.
------------------------------------------------------
  • پی‏نوشت‏ها:
  • 1. كامل، سلیمان، روزگار رهایی، برجمة علی اكبر مهدی پور، ج 2، ص 852.
    • 2. كورانی، علی، عصر ظهور، ص 130.
    • 3. ساده، مجتبی، شش ماه پایانی، ترجمة محمود مطهری نیا، ص127
    • 4. مجلسی، بحارالانوار، ج52، ص291؛ نعمانی، الغیبه،‌ ص303.
    • 5. مجلسی، همان، ج52؛ نعمانی، همان، ص279.
    • 6. عصر ظهور، ص 131، به نقل از نسخه خطی ابن حماد، ص 92.
    • 7. ر.ك: شش ماه پایانی، ص 123.
    • 8. همان، ص 127.
    • 9. مجلسی، همان، ج52، ص207؛ شبخ طوسی، الغیبه، ص462.
    • 10. ر.ك: شش ماه پایانی، ص127؛ الفتن، ص195.
    • 11.كلینی، همان، ج8، ص295؛ مجلسی، همان، ص246؛ نعمانی، همان، ص278.
    • 12. الفتن، ص212.
    • 13. مجلسی، همان، ج52، صص212و 237؛ طوسی، همان، ص441؛ نعمانی، همان،ص279؛ الاختصاص، ص255 .
    • 14. بشاره الاسلام، ص56.
    • 15. الفتن، ص92 به نقل از عصر ظهور، ص131.
    • 16. الفتن، ص418.
    • 17.البرهان فی علامات مهدی آخرالزمان، ص111به نقل از ماهنامة موعود، ش31، ص52.
    • 18. ابن طاووس، الفتن و الملاحم، ص58.
    • 19. مجلسی، همان، ج52، ص246.
    • 20. كورانی، همان، ص 130.
    • 21.كلینی، همان، ج8، ص295؛ مجلسی، همان، ص246؛ نعمانی، همان، ص278.
    • 22. ر.ك: شیخ صدوق،كمال‏الدین و تمام النعمه، ج 2، ص 650؛ شیخ طوسی، همان، ص 267؛ نعمانی، همان، صص 169 و 172؛ مجلسی، همان، ج 52، ص 204؛طبرسی، اعلام الوری، ص 426؛ صافی گلپایگانی، لطف الله، منتخب الاثر، صص 439 و 455.
    • 23. تفصیل مطالب را درباره بداء در بخش دوم از فصل چهارم كتاب شش ماه پایانی مطالعه نمایید.
    • 24. هالسل،گریس، تدارك جنگ بزرگ، ترجمة خسرو اسدی، ص 37.
    • 25. همان، صص40-38.
    • 26. هالسل،گریس، ید الله، ترجمة قبس زعفرانی، ص 35.
    • 27. جمعی از نویسندگان، پیشگوییها و آخرالزمان، ،‌ ج 2، ص 43.
    • 27. مكاشفه یوحنا، 16:16.
    • 28. ر.ك: هالسل، تدارك جنگ بزرگ، ص40 به بعد و یدالله، ص 35 به بعد .
    • 29. صاحب خلق، نصیر، پروتستانتیزم، پیوریتانیسم و مسیحیت صهیونیستی، ص 91.
    • 30.صاحب خلق، نصیر، تاریخ ناگفته و پنهان آمریكا، ص 177.
    • 31. همان، ص 181.
    • 32. ر. ك: تدارك جنگ بزرگ، صص 155 - 189 ) بر افروختن آتش یك جنگ مقدس)
    • 33. ر. ك: هالسل، یدالله، بخش دهم (حصار مسجد)؛ صاحب خلق، پروتستانتیزم، پیوریتانیسم و مسیحیت صهیونیستی، ص 118؛ جمعی از نویسندگان، همان، مقالات سوم تا پنجم و میزگرد دوم؛ النجیری، محمود، هرمجدون، ص 90 به بعد؛ هلال، رضا، مسیح یهودی و فرجام جهان، ص 161.
    • 34.هالسل، همان، ص 95.
    • 35. جمعی از نویسندگان، همان، ج 2، ص 81.
    • 36. همان، ص 83.
    • 37. ر. ك: ماهنامه موعود، سال نهم، ش 50، ص 42 و ش52، ص 17 وجمعی از نویسندگان، همان، ج 2، صص 149-141.
    • 38. آن‌ها از هیچ فرصتی برای متهم كردن مسلمانان به روحیات و رفتارهای غیر انسانی دریغ نمی‏كنند (ر. ك:جمعی از نویسندگان، همان، ج 1) به خصوص از جریان دست ساخته 11 سپتامبر حداكثر استفاده را بردند.)همان، ج 2، صص 52-49.
    • 39. در مورد عراق مطالب مفصلی با این نگاه گفته شده كه به عنوان نمونه ر. ك: جمعی از نویسندگان، همان، ج 2، صص 115-123.
    • 39. ر. ك: صقر، الشربینی، الحركة المسیحیة الاصولیة الامریكیة و علاقتها بالصهیونیة، ص 144؛ جمعی از نویسندگان، همان، ج 2، ص 197 .
    • 40. صقر، الشربینی، همان، ص 144؛جمعی از نویسندگان، همان، ج 2، ص 48،هلال، رضا، همان، ص 147.
    • 41. ر.ك:جمعی از نویسندگان، همان، ج 2، صص 130-122 )اهداف بعدی حمله آمریكا)؛ صاحب خلق، تاریخ ناگفته و پنهان آمریكا، صص 178 - 177؛ هالسل،تدارك جنگ بزرگ، صص 101-99.
    • 42. نكته حاشیه‏ای كه در این جا می‏توان متذكر شد، اصرار هم‌زمان كشورهای آمریكا، انگیس و فرانسه و آلمان بر خلع سلاح هسته‏ای ایران و در عین حال كمك‌های فراوان هسته‏ای به رژیم اشغالگر اسراییل است، كه با این نگاه به راحتی می‏توان به انگیزه بروز چنین تناقض فاحشی و رفتار این دولت‌ها پی برد.
    • 43.صاحب خلق، پروتستانتیزم، پیوریتانیسم و مسیحیت صهیونیستی، ص 91؛هالسل، یدالله، ص 39 .
    • 44. هالسل، یدالله، ص 37 و تدارك جنگ بزرگ، ص 46 .
    • 45. هالسل، تدارك جنگ بزرگ، ص 46.
    • 59. جمعی از نویسندگان، همان، ج 2، ص 196.
    • 46.. برای نمونه ر. ك: جمعی از نویسندگان، همان، ج 2، ص 46؛ هالسل،همان، صص 46 و 72؛ یدالله، صص 39-38.
    • 47. صاحب خلق، پروتستانتیزم، پیوریتانیسم و مسیحیت صهیونیستی، ص 91؛ هالسل، یدالله، ص 37و تدارك جنگ بزرگ، ص 105 به بعد وصاحب خلق، تاریخ ناگفته و پنهان آمریكا، صص 178-177 ؛ جمعی از نویسندگان،همان، ج 2، ص 194.
    • 48. ر. ك:جمعی از نویسندگان،همان، ، ج 2، صص41-19.
    • 49. همان، ص 11.
    • 50. برای نمونه ر. ك: هلال، همان، ص 320.
    • 51. برای نمونه ر. ك:جمعی از نویسندگان،همان، ج 2، صص17-9و 123-115.
    • 52. همان، ص 10.
    • 53. همان.
    • 54. برای مطالعه تفصیلی به عنوان نمونه ر. ك: پورپیرار، دوازده قرن سكوت؛ همو، ساسانیان، ج 2، صص 57-76، ذیل عنوان در آرامیان و تورات.
    • 55. به عنوان نمونه اصلاً جمعیت مورد ادعا در منطقه «مجدو» جا نمی‏گیرند كه بخواهند با هم در گیر شده و فلان مقدارشان كشته و دفن شوند. خانم هالسل در دو كتاب خود تدارك جنگ بزرگ و یدالله مفصلاً به این مطلب و باقی مسائل مربوط به آن پرداخته است.
    • 56. اگر جنگی به عظمت مورد ادعای آرماگدون، هسته‏ای باشد، نه منطقه و جمعیتی خاص كه كل مردم جهان از آثار و تبعات سوء آن متضرر خواهند شد.

به قلم محمد سمائی در تاریخ : یکشنبه 27 بهمن 1392

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


اوقات شرعی ملارد
امــــروز:
نظرسنجی وب
آیا امام زمان از شما راضیه؟




بــلاگ تــو
نوای آنلایـن معبــر
ابزار وبلاگنویسی
فـال روزانه
آرشیو نمازجمعه ملارد
پیشنهاد ما به شما
مشاهده بهتر معــبر
افتخارات معبــر
وب مراجع و علما










کلیـپ منتخب معبــر
بیســـــــیم به مدیر
وبلاگهای مرکزی
خبرنامه ایـمـیلـی



رایانامه مدیر معبر
حــامی معبــر شوید
حـامیـان معبــر